آموزش ارز دیجیتال
نوشته شده توسط : مهدی میرزایی

در این نوشتار قصد داریم شما را با بازاری آشنا کنیم که فعالیت در آن بسیار مهیج است و فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این بازار همان بازار ارز دیجیتال است. ممکن است تا به حال نام بازارهای مالی نظیر بورس یا فارکس را شنیده باشید. در بازارهای مذکور فرصت‌های کسب درآمدی مختلفی وجود دارد که بسیاری از کاربران درآمد ثانویه خود را از آن‌ها کسب می‌کنند؛ اما موضوعی که بازار ارزهای دیجیتال را از سایر بازارهای مالی متمایز می‌کند، غیرمتمرکز بودن آن است. برای درک بهتر این موضوع بهتر است پیش از آموزش ارز دیجیتال مبتدی تا حرفه‌ای، کمی با مفهوم ارز دیجیتال نیز آشنا شوید. ارز دیجیتال(Cryptocurrency) که معادل آن در زبان فارسی رمزارز نام دارد، در واقع نوع خاصی از پول دیجیتالی است که بر پایه اصول رمزنگاری شده طراحی شده است. مهم‌ترین ویژگی رمزارزها، غیرمتمرکز بودن آن‌ها است که این موضوع بیانگر این است که هیچ ارگان یا موسسه‌ای نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند. همچنین بهتر است بدانید که ارزهای دیجیتال در بستر محیطی به نام بلاک چین فعالیت می‌کنند که به کمک آن دیگر نیازی به واسطه برای ایجاد حساب‌های مالی نیست. در این نوشتار سعی داریم که آموزش رایگان ارز دیجیتال را به طور کامل و گام به گام در اختیار شما عزیزان بگذاریم، پس با ما همراه باشید.

اجازه دهید که برای شروع آموزش ارز دیجیتال پیشرفته، ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که ارز دیجیتال چیست؟ ارز دیجیتال و یا رمزارز به شکل خاصی از پول گفته می‌شود که بر پایه علم رمزنگاری بنا شده است. از ویژگی‌های برجسته ارز‌های دیجیتال می‌توان به غیر متمرکز بودن، شفافیت و تغییر ناپذیر بودن آن‌ها اشاره کرد. یکی از هدف‌های اصلی ارز‌های دیجیتال مقابله با تقلب، جعل و کلاهبرداری است که معمولا از اتفاقات شایع کار با پول‌ها و ارز‌های معمولی(فیات) است. غیر متمرکز بودن ارز‌های دیجیتال به این معنی است که کنترل آن‌ها به دست هیچ دولت، نهاد و یا سازمانی نیست. برای تغییر ناپذیر بودن و حفظ شفافیت، ارزهای دیجیتال از یک نوع فناوری به نام دفتر کل توزیع شده، که بر پایه بلاکچین است استفاده می‌کنند. بلاکچین قابلیت بررسی و مشاهده تمامی تراکنش‌ها را برای تمامی افراد بدون در نظر گرفتن فعالیت آن‌ها در شبکه فراهم می‌کند. با جهانی شدن فضای دیجیتال و استفاده زیاد افراد از دنیای دیجیتال و فضای مجازی، عده‌ای به این فکر افتاده‌اند که معاملات و خرید و فروش‌های خود را نیز به این شبکه دیجیتال منتقل کنند. نتیجه تمام این فعالیت‌ها منجر به پیدایش رمزارز و یا ارز دیجیتال شد. بازار  ارز دیجیتال یکی از بازار‌های تخصصی و پر ریسک برای معامله و خرید و فروش است. حتما سعی کنید قبل از ورود به این بازار، آموزش ارز دیجیتال پیشرفته در این صفحه را کامل بخوانید. در ادامه به توضیح چند دسته از کوین‌های معروف بازار خواهیم پرداخت.

 

فرض کنید در یک مدرسه، یک کاغذ حاوی اطلاعات خاصی را با استفاده از دستگاه زیراکس کپی کرده و بین تمامی دانش‌آموزان پخش کنید. حال بعد از پخش کردن برگه‌های کپی بین دانش‌آموزان اگر برگه اصلی از بین برود ویا تغییری در آن ایجاد شود، دانش‌آموزان به خوبی می‌توانند متوجه این تغییرات بشوند. بلاک چین برای حفظ دقیق اطلاعات از فناوری مشابه مثالی که زده شد استفاده می‌کند.

آموزش ارز دیجیتال

حال که با مفهوم اصلی ارز دیجیتال آشنا شده‌اید، بهتر است کمی هم درباره آموزش آن صحبت کنیم. از زمان ظهور ارزهای دیجیتال راه و روش‌های مختلفی برای یادگیری رمزارزها ارائه شده است که ذهن کاربران را کنجکاو کرده است؛ کدام آموزش ارز دیجیتال بهتر است؟ در این نوشتار همانطور که وعده دادیم قصد داریم آموزش ارز دیجیتال مبتدی تا حرفه‌ای را به طور رایگان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اما افرادی که قصد دارند مباحث ارزهای دیجیتال را به طور تخصصی‌تر آموزش ببینند می‌توانند با مشاهده دوره هوش ارز دیجیتال، با تمامی نکات کلیدی و پیشرفته ارزهای دیجیتال آشنا شوند.
 

 ادامه مطلب...





:: برچسب‌ها: دوره ارز دیجیتال , ارز دیجیتال , آموزش ارز دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: